هدف این پژوهش بررسی اثر آموزش فراشناخت و ذهن اگاهی بر رفتار شهروندی سازمانی است. روش تحقیق نیمه آزمایشی است. جامعه آماری کلیه معلمان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی (شهربجنورد) در سال تحصیلی 93-1392 میباشند که تعداد کل آنها 540 نفراست. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشهای سه کلاس به تعداد 90 نفرانتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش(60نفر) و یک گروه کنترل(30نفر) قرار گرفتند. به یکی از گروههای آزمایش فراشناخت و به دیگری ذهن آگاهی آموزش داده شد. برای اندازه گیری رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه پودساکف وهمکاران (1990)استفاده شد. تجزیه تحلیل دادهها از روش تحلیل کواریانس و مانکوا انجام شد. یافتهها نشان دادکه رفتار شهروندی سازمانی در معلمانی که درگروههای تحت آموزش فراشناخت وذهن آگاهی قرارداشتند از معلمانی که درگروه کنترل بودند به طور معناداری بیشتر بود.
صفاری نیا, مجید, علیپور, احمد, آقایوسفی, علیرضا, مفاخری, عبدالله. (1392). بررسی اثربخشی آموزشهای فراشناخت و ذهن آگاهی بر رفتارشهروندی سازمانی معلمان شهرستان بجنورد. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 8(35), 1-17.
MLA
مجید صفاری نیا; احمد علیپور; علیرضا آقایوسفی; عبدالله مفاخری. "بررسی اثربخشی آموزشهای فراشناخت و ذهن آگاهی بر رفتارشهروندی سازمانی معلمان شهرستان بجنورد". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 8, 35, 1392, 1-17.
HARVARD
صفاری نیا, مجید, علیپور, احمد, آقایوسفی, علیرضا, مفاخری, عبدالله. (1392). 'بررسی اثربخشی آموزشهای فراشناخت و ذهن آگاهی بر رفتارشهروندی سازمانی معلمان شهرستان بجنورد', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 8(35), pp. 1-17.
VANCOUVER
صفاری نیا, مجید, علیپور, احمد, آقایوسفی, علیرضا, مفاخری, عبدالله. بررسی اثربخشی آموزشهای فراشناخت و ذهن آگاهی بر رفتارشهروندی سازمانی معلمان شهرستان بجنورد. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1392; 8(35): 1-17.