قاسمی مطلق, مهدی, کاظمی قره چه, مهوش, امینخندقی, مقصود, جعفری ثانی, حسین. (1392). فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 8(35), 1-27.
مهدی قاسمی مطلق; مهوش کاظمی قره چه; مقصود امینخندقی; حسین جعفری ثانی. "فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی". فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 8, 35, 1392, 1-27.
قاسمی مطلق, مهدی, کاظمی قره چه, مهوش, امینخندقی, مقصود, جعفری ثانی, حسین. (1392). 'فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی', فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 8(35), pp. 1-27.
قاسمی مطلق, مهدی, کاظمی قره چه, مهوش, امینخندقی, مقصود, جعفری ثانی, حسین. فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 1392; 8(35): 1-27.
فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی
1دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
2این مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد
3کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد
4مسئول مکاتبات: دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد (استاد راهنما)
چکیده
در جهان پیشرفته و به سرعت متغیر امروز ترکیب فنآوریهای الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری و محتوای برنامه درسی آموزش عالی، امری اجتناب ناپذیر است. مطالعه حاضر با بررسی پژوهشها و منابع مکتوب و غیر مکتوب داخلی و خارجی، با هدف معرفی محتوای الکترونیکی و ثأثیر آن در یادگیری پویا، ضمن ارائه مدلها و رویکردهای نوین در تولید محتوای الکترونیکی از قبیل ADDIE,SCORM, P3، به طرح چند پرسش در زمینه فرایند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدلP3 و ابزارهای تألیف آن میپردازد. نتایج حاصل در عین این که اثر بخشی محتوای الکترونیکی را در افزایش یادگیری خاطر نشان میکند، به محدودیت عمده آن در پر هزینه بودن فرایند تولید محتوا اشاره مینماید. بر این اساس، نکاتی در مورد تولید محتوای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است.