• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
شماره شماره 36
شماره شماره 35
شماره شماره 34
شماره شماره 33
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
قاسمی مطلق, مهدی, کاظمی قره چه, مهوش, امینخندقی, مقصود, جعفری ثانی, حسین. (1392). فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 8(35), 1-27.
مهدی قاسمی مطلق; مهوش کاظمی قره چه; مقصود امینخندقی; حسین جعفری ثانی. "فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی". فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 8, 35, 1392, 1-27.
قاسمی مطلق, مهدی, کاظمی قره چه, مهوش, امینخندقی, مقصود, جعفری ثانی, حسین. (1392). 'فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی', فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 8(35), pp. 1-27.
قاسمی مطلق, مهدی, کاظمی قره چه, مهوش, امینخندقی, مقصود, جعفری ثانی, حسین. فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 1392; 8(35): 1-27.

فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی

مقاله 7، دوره 8، شماره 35، تابستان 1392، صفحه 1-27  XML اصل مقاله (882.17 K)
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان
مهدی قاسمی مطلق1؛ مهوش کاظمی قره چه2؛ مقصود امینخندقی3؛ حسین جعفری ثانی4
1دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
2این مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد
3کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد
4مسئول مکاتبات: دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد (استاد راهنما)
چکیده
در جهان پیشرفته و به سرعت متغیر امروز ترکیب فن­آوری­های الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری و محتوای برنامه درسی آموزش عالی، امری اجتناب ناپذیر است. مطالعه حاضر با بررسی پژوهش­ها و منابع مکتوب و غیر مکتوب داخلی و خارجی، با هدف معرفی محتوای الکترونیکی و ثأثیر آن در یادگیری پویا، ضمن ارائه مدل­ها و رویکرد­های نوین در تولید محتوای الکترونیکی از قبیل ADDIE,SCORM, P3، به طرح چند پرسش در زمینه فرایند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدلP3 و ابزار­های تألیف آن می­پردازد. نتایج حاصل در عین این که اثر بخشی محتوای الکترونیکی را در افزایش یادگیری خاطر نشان می­کند، به محدودیت عمده آن در پر هزینه بودن فرایند تولید محتوا اشاره می­نماید. بر این اساس، نکاتی در مورد تولید محتوای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است.
کلیدواژه‌ها
آموزش الکترونیکی؛ محتوای الکترونیکی؛ فرایند تولید محتوای الکترونیکی؛ ابزارهای تألیف
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 513
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,962
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.