• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 14 (1398)
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
شماره شماره 36
شماره شماره 35
شماره شماره 34
شماره شماره 33
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
ابوالمعالی, دکتر خدیجه, کیوان, لیلا, سعادتی شامیر, ابوطالب. (1391). پیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی براساس ترتیب تولد و سبکهای دلبستگی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8(33), 1-20.
دکتر خدیجه ابوالمعالی; لیلا کیوان; ابوطالب سعادتی شامیر. "پیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی براساس ترتیب تولد و سبکهای دلبستگی". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8, 33, 1391, 1-20.
ابوالمعالی, دکتر خدیجه, کیوان, لیلا, سعادتی شامیر, ابوطالب. (1391). 'پیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی براساس ترتیب تولد و سبکهای دلبستگی', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8(33), pp. 1-20.
ابوالمعالی, دکتر خدیجه, کیوان, لیلا, سعادتی شامیر, ابوطالب. پیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی براساس ترتیب تولد و سبکهای دلبستگی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1391; 8(33): 1-20.

پیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی براساس ترتیب تولد و سبکهای دلبستگی

مقاله 2، دوره 8، شماره 33، زمستان 1391، صفحه 1-20  XML اصل مقاله (891.75 K)
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان
دکتر خدیجه ابوالمعالی1؛ لیلا کیوان2؛ ابوطالب سعادتی شامیر3
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی- واحد رودهن
2کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات تهران
3استادیار دانشگاه بجنورد
چکیده
هدف از این پژوهش پیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی در دوبعد سازگارانه وناسازگارانه براساس ترتیب تولد و سبکهای دلبستگی در دانشجویان بود .جامعه آماری دربرگیرندهدانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران درسال 1391بودکه به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. حجم نمونه معادل 389 دانشجو (155 دختر) و(234 پسر) برآورد شد. افراد گروه نمونه پرسشنامه سبکهای دلبستگی هازن وشاور(AAI ) و فرم کوتاه پرسشنامه مهارتهای حل مسئله اجتماعی را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل رگرسیون چندگانه و MANOVA استفاده  شد.نتایج نشان داد که ترتیب تولد وسبکهای دلبستگی (ایمن، اجتنابی، مضطرب ) سهم معناداری درپیش بینی مهارتهای حل مسئله اجتماعی سازگارانه وناسازگازانه دارند. همچنین میانگین نمره های سبک دلبستگی اجتنابی فرزندان اول بالاتراز فرزندان آخر بود، اما بین میانگین سبک ایمن و اضطرابی در دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین فرزندان اول و آخر از نظر مهارت های اجتماعی سازگارانه و ناسازگارانه تفاوت معنادارینداشتند.
 
کلیدواژه‌ها
مهارت حل مسئله اجتماعی در دو بعد سازگارانه و ناسازگارانه؛ سبک دلبستگی؛ ترتیب تولد
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 653
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 584
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.