هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه است. به همین منظور به طور تصادفی 380 دانش آموز دختر و پسر از بین دبیرستانهای سطح شهر مشهد، انتخاب شدند. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی عاملی آن از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش موتون و همکاران(1996) مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضرایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاسهای آن بین 80/0 تا 83/0 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش، مدل را تایید میکنند. بنابراین،این پرسشنامه میتواند ابزار مناسبی برای ارزیابی دلبستگی دانش آموزان به مدرسه باشد.
پژوهنده, علی, فرزاد, دکتر ولی الله, کدیور, دکتر پروین. (1391). بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8(33), 1-26.
MLA
علی پژوهنده; دکتر ولی الله فرزاد; دکتر پروین کدیور. "بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8, 33, 1391, 1-26.
HARVARD
پژوهنده, علی, فرزاد, دکتر ولی الله, کدیور, دکتر پروین. (1391). 'بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8(33), pp. 1-26.
VANCOUVER
پژوهنده, علی, فرزاد, دکتر ولی الله, کدیور, دکتر پروین. بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1391; 8(33): 1-26.