2
دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
چکیده
هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی میزان بررسی میزان به کارگیری و مؤلفه های مؤثر بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان دانشگاه اصفهان بر حسب عوامل جمعیت شناختی( جنسیت، رشته و مقطع تحصیلی)بود. جامعه آماری پژوهش بر گرفته از دانشجویان دانشکده های علوم تربیتی، علوم و فنی مهندسی دانشگاه اصفهان بود که نمونۀ آماری با روش طبقه ای متناسب با حجم به تعداد 400 نفر از میان دانشکده های مذکور انتخاب گردیدند. روش پژوهش به شیوه توصیفی- پیمایشی بود. به منظور بررسی میزان توانمندی فناوری اطلاعات پرسشنامه ای محقق ساخته با درجه بندی لیکرت استفاده گردید.روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با نظر متخصصان و کارشناسان در حد مطلوب گزارش گردید. پایایی پرسشنامه مذکور با استفاده از روش آلفای کرونباخ 89/0 بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آماری تحلیل واریانس، t تک متغیره و tگروههای مستقل استفاده شد. نتایج، نشان داد که میزان توانمندی دانشجویان در حیطه های دانش از فناوری اطلاعات و ارتباطات، دسترسی به فناوریها، نگرش به فناوریها و نحوۀ بکارگیری از این فناوریها بیشتر از حد متوسط بوده است. همچنین، تفاوت معناداری (05/0p ≤) در میزان توانمندی دانشجویان از فناوریها در رشته های مختلف تحصیلی، جنسیت و مقاطع تحصیلی مشاهده شد.
آقاکثیری, زهره, زمانی, دکتر بی بی عشرت. (1391). بررسی میزان به کارگیری مؤلفه های مؤثر بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 7(32), 1-25.
MLA
زهره آقاکثیری; دکتر بی بی عشرت زمانی. "بررسی میزان به کارگیری مؤلفه های مؤثر بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان دانشگاه اصفهان". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 7, 32, 1391, 1-25.
HARVARD
آقاکثیری, زهره, زمانی, دکتر بی بی عشرت. (1391). 'بررسی میزان به کارگیری مؤلفه های مؤثر بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان دانشگاه اصفهان', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 7(32), pp. 1-25.
VANCOUVER
آقاکثیری, زهره, زمانی, دکتر بی بی عشرت. بررسی میزان به کارگیری مؤلفه های مؤثر بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1391; 7(32): 1-25.