بینالمللی کردن آموزش عالی امروزه به عنوان یک استراتژی کارآمد برای مواجهه با نیازهای متنوع جامعهی جهانی شده مطرح است. برنامه های درسی بین المللی در حقیقت مهمترین بعد یا رکن نظامهای آموزش عالی بین المللی شده هستند. هدف اصلی ونقطه توجه برنامه ریزان درسی در هنگام برخورد با مسئله فوق ، اساسا طراحی اهداف وبرنامه های آموزشی مطلوب و کار آمد بوده ا ست. این تحقیق نوعی مطالعه ی تطبیقی- تحلیلی است و از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد قیاسی استفاده شده است تا رویکردهای بین المللی سازی برنامه های در سی آموزش عالی در کشور های مختلف از قبیل فنلاند، انگلستان وچین را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. این روش شامل تکنیکهایی برای تجزیه وتحلیل سیستماتیک متون،،منظم کردن نتایج مشاهدات، ،مصاحبه ها،،مباحث ،اسناد، ،مقایسه ها،تجزیه وتحلیل یافته هاو ارائه یک چارچوب برای تجزیه وتحلیل روشمند وکنترل شده متون میباشد. در رویکرد قیاسی ابتدا دید گاهها و یافتهها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس نتیجه گیری نهایی انجام میشود. یافتههای تحقیق شامل استراتژیها ،برنامه ها وفعالیتهای مناسب برای بین المللی کردن برنامه های درسی وروشهای تدریس ویادگیری آموزش عالی در هر کشور می باشد.
بهجتی اردکانی, فاطمه, یارمحمدیان, محمد حسین, عراقیه, علیرضا. (1391). مطالعه تطبیقی بین المللی سازی برنامه های درسی آموزش عالی درکشورهای فنلاند ،انگلستان وچین. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 7(32), 1-28.
MLA
فاطمه بهجتی اردکانی; محمد حسین یارمحمدیان; علیرضا عراقیه. "مطالعه تطبیقی بین المللی سازی برنامه های درسی آموزش عالی درکشورهای فنلاند ،انگلستان وچین". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 7, 32, 1391, 1-28.
HARVARD
بهجتی اردکانی, فاطمه, یارمحمدیان, محمد حسین, عراقیه, علیرضا. (1391). 'مطالعه تطبیقی بین المللی سازی برنامه های درسی آموزش عالی درکشورهای فنلاند ،انگلستان وچین', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 7(32), pp. 1-28.
VANCOUVER
بهجتی اردکانی, فاطمه, یارمحمدیان, محمد حسین, عراقیه, علیرضا. مطالعه تطبیقی بین المللی سازی برنامه های درسی آموزش عالی درکشورهای فنلاند ،انگلستان وچین. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1391; 7(32): 1-28.