1
دانشجوی دکترای روانشناسی سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
2
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
3
استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
4
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
هدف پژوهش حاضر مقایسه ابعاد کمالگرایی و عدمتحمل بلاتکلیفی در بیماران مبتلا به آسم، سندرم روده تحریکپذیر و میگرن بود. روش این پژوهش علی- مقایسهای است ونمونهی این پژوهش شامل 90 بیمار (هر گروه بیمار 30 نفر) بود که از بین افراد مراجعهکننده به کلینیکهای تخصصی گوارش، بیماریهای تنفسی و روانپزشکی شهر تهران انتخاب شده و با 30 آزمودنی غیربیمار مورد مقایسه قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از "مقیاس تحمل بلاتکلیفی" باهر و دوگاس و"پرسشنامه ابعادکمالگرایی" هویت و فلت" استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرات کمالگرایی گروههای بیمار و غیربیمار تفاوت معنادار داشتند و میانگین کمالگرایی بیماران مبتلا به میگرن و آسم از بیماران مبتلا به سندرم روده ی تحریک پذیر و افراد غیر بیمار بیشتر بود. همچنین میانگین نمرات تحمل بلاتکلیفی نیز در گروههای بیمار وغیربیمار تفاوت معنادار نشان دادند. اما گروههای بیمار تفاوت معناداری در این زمینه نداشتند.
ابراهیم زاده, صدیقه, احدی, دکتر حسن, رضائی, دکتر امید, فرخی, دکتر نورعلی, جمهری, دکتر فرهاد. (1391). مقایسه ابعاد کمال گرایی و عدم تحمل بلاتکلیفی در بیماران مبتلا به آسم، سندرم روده تحریک پذیر و میگرن. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 7(31), 1-20.
MLA
صدیقه ابراهیم زاده; دکتر حسن احدی; دکتر امید رضائی; دکتر نورعلی فرخی; دکتر فرهاد جمهری. "مقایسه ابعاد کمال گرایی و عدم تحمل بلاتکلیفی در بیماران مبتلا به آسم، سندرم روده تحریک پذیر و میگرن". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 7, 31, 1391, 1-20.
HARVARD
ابراهیم زاده, صدیقه, احدی, دکتر حسن, رضائی, دکتر امید, فرخی, دکتر نورعلی, جمهری, دکتر فرهاد. (1391). 'مقایسه ابعاد کمال گرایی و عدم تحمل بلاتکلیفی در بیماران مبتلا به آسم، سندرم روده تحریک پذیر و میگرن', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 7(31), pp. 1-20.
VANCOUVER
ابراهیم زاده, صدیقه, احدی, دکتر حسن, رضائی, دکتر امید, فرخی, دکتر نورعلی, جمهری, دکتر فرهاد. مقایسه ابعاد کمال گرایی و عدم تحمل بلاتکلیفی در بیماران مبتلا به آسم، سندرم روده تحریک پذیر و میگرن. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1391; 7(31): 1-20.