این مقاله به بررسی عوامل بازدارنده درون سازمانی مشارکت معلمان در طرح معلم پژوهنده میپردازد. طرح معلم پژوهنده و اقدام پژوهی نوآوری جدیدی در نظام آموزش و پرورش کشور است. اقدام پژوهی روشی جدید برای بهبود عملی، نوآوری، تغییر و توسعه اقدامهای آموزشگاهی و اجتماعی است. در این پژوهش 384 نفر از معلمان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شده و به پرسشنامه تحقیق پاسخ دادند. نتایج بیانگر آن است که کمبود آگاهی و اطلاعات معلمان یکی از مهمترین عوامل بازدارنده مشارکت آنان در طرح اقدام پژوهی است. همچنین کمبود امکانات و دیگر منابع علمی پژوهشی، نگرش و عمل مدیران، کمبود وقت، کمبود توجه یکسان به دورههای تحصیلی، عدم توجه به جنسیت و رجحان تصمیمهای بدون اتکا بر تحقیق از موانع دیگر درون سازمانی مشارکت معلمان در طرح اقدام پژوهی میباشد.
نجفی هزارجریبی, حبیبالله, قلی زاده, محمد. (1388). شناسایی عوامل درون سازمانی مشارکت معلمان در طرح اقدام پژوهی چالشی جدید در حوزه آموزش و پرورش. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 5(19), 1-13.
MLA
حبیبالله نجفی هزارجریبی; محمد قلی زاده. "شناسایی عوامل درون سازمانی مشارکت معلمان در طرح اقدام پژوهی چالشی جدید در حوزه آموزش و پرورش". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 5, 19, 1388, 1-13.
HARVARD
نجفی هزارجریبی, حبیبالله, قلی زاده, محمد. (1388). 'شناسایی عوامل درون سازمانی مشارکت معلمان در طرح اقدام پژوهی چالشی جدید در حوزه آموزش و پرورش', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 5(19), pp. 1-13.
VANCOUVER
نجفی هزارجریبی, حبیبالله, قلی زاده, محمد. شناسایی عوامل درون سازمانی مشارکت معلمان در طرح اقدام پژوهی چالشی جدید در حوزه آموزش و پرورش. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1388; 5(19): 1-13.