استادیار و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد
چکیده
فرایند توسعه همه جانبه ساز و کار پیچیده ای دارد که عوامل بسـیاری درشناخت و پیچیدگی و ارائه راه حل های مناسب در توسعه موثرند.
میزان مطالعـه و گـرایش بـه خوانـدن از مهمتـرین شـاخص هـای رشـد وتوسعه است. ایجاد رضایت آگاهانه از طریق مطالعه امکانپـذیر اسـت و از آنجـاییکه مطالعه امری اکتسابی است و سنین کودکی و نوجوانی، دوران کسب عـادت وفضـایل انسـانی اس ت و دوران دانشـجویی را شـاید دوران تثبی ت نامیـد و چ ونمطالعه به ارتقاء سطح بینش و آگاهی و شعور افرد جامعه منجر می شود و در این تحقیق بنا به ضرورت به تبیین جایگاه مطالعه در بـین دانشـجویان پرداختـه شـدهاست که بعضی از یافته های تحقیق عبارتند از:
_ 66% از دانشجویان دارای اطاق مطالعه در منازل خود هستند.
_ تنها 3% از دانشجویان بیش از 500 جلد کتاب دارند.
_ 47% از دانشـجویان دانش گاه آزاد اس لامی واح د بجن ورد معتقدن د ک ه اس اتیدمتناسب با موضوعات تدریس آنها را به کتابخانه ارجاع نمی دهند.
سامانیان, دکتر مصیب. (1384). بررسی مطالعات غیر درسی دانشجویان و شناسایی عوامل مؤثر بر آن از نظر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1(2), 1-10.
MLA
دکتر مصیب سامانیان. "بررسی مطالعات غیر درسی دانشجویان و شناسایی عوامل مؤثر بر آن از نظر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1, 2, 1384, 1-10.
HARVARD
سامانیان, دکتر مصیب. (1384). 'بررسی مطالعات غیر درسی دانشجویان و شناسایی عوامل مؤثر بر آن از نظر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1(2), pp. 1-10.
VANCOUVER
سامانیان, دکتر مصیب. بررسی مطالعات غیر درسی دانشجویان و شناسایی عوامل مؤثر بر آن از نظر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1384; 1(2): 1-10.