1
استاد و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان
2
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان
چکیده
ذهنآگاهی، احساس بدون قضاوت و متعادلی از آگاهی است که به واضح دیدن و پذیرش هیجانات و پدیدههای فیزیکی، همانطور که اتفاق میافتند، کمک میکند.در این پژوهش اثربخشی آموزش ذهن اگاهی بر سازگاری شغلی معلمین زن ابتدایی بررسی شد. روش این پژوهش تجربی، دارای گروه کنترل وآزمایش همراه با پیش آزمون و پس آزمون بود. به این منظور به روش نمونه ای به حجم 30 نفر با استفاده از نمونه گیری خوشهای از میان معلمین زن ابتدایی مشهد انتخاب و در دو گروه آزمایش(15نفر) و کنترل(15نفر) به صورت تصادفی جایگزین شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه های سازگاری شغلی دﻳﻮﻳﺲ و ﻻﻓﻜﻮاﻳﺴﺖ پیش از آموزش و پس آز آن از دو گروه اطلاعات مورد نیاز جمع اوری شد.و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس فرضیات پژوهش بررسی شدند. نتایج نشان داد که آموزش ذهن آگاهی در بهبود سازگاری شغلی(89/34= F، 01/0>P) معلمین موثر است.
اکبری امرغان, دکتر حسین, آموزگار, زهرا. (1393). اثر بخشی آموزش ذهن اگاهی بر سازگاری شغلی معلمین زن مقطع ابتدایی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(39), 117-130.
MLA
دکتر حسین اکبری امرغان; زهرا آموزگار. "اثر بخشی آموزش ذهن اگاهی بر سازگاری شغلی معلمین زن مقطع ابتدایی". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9, 39, 1393, 117-130.
HARVARD
اکبری امرغان, دکتر حسین, آموزگار, زهرا. (1393). 'اثر بخشی آموزش ذهن اگاهی بر سازگاری شغلی معلمین زن مقطع ابتدایی', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(39), pp. 117-130.
VANCOUVER
اکبری امرغان, دکتر حسین, آموزگار, زهرا. اثر بخشی آموزش ذهن اگاهی بر سازگاری شغلی معلمین زن مقطع ابتدایی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1393; 9(39): 117-130.