1
گروه علوم تربیتی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران
2
استادیار دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
3
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
چکیده
طرح چالشهای آموزش مجازی برای هشدار به منظور ایجاد تمرکز بیشتر، انجام پیشبینی لازم، تدارک و سرمایهگذاری مناسب، و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیری اقدامی لازم و برای موفقیت آن ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی چالشهای آموزش مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد بود.روش پژوهش در این مطالعه،بهصورت آمیخته به روش کیفی، کمی بوده است. در بخش کیفی به منظور ساخت پرسشنامه با 6 نفر از اعضا هیات علمی مصاحبه به عمل آمد و بخش کمی که با استفاده از روش زمینهیابی و پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسید. با نمونهای120 نفری از اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد مهاباد، که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند، تشکیل گردیده است. روایی و پایایی(86/0) ابزار مورد استفاده در این تحقیق بررسی و مناسب گزارش شدند. روش آماری بکار گرفته شده تحلیل عاملی اکتشافی بوده است که به ترتیب پنج عامل پداگوژی-رفتاری، مدیریتی-ساختاری، اقتصادی-فرهنگی، زمینهای – تکنولوژی و فردی- حرفهای برای موانع آموزش مجازی دانشگاه آزاد مهاباد شناسایی شده است.
صدقی بوکانی, ناصر, مهاجران, دکتر بهناز, باقری مجد, روحاله. (1394). چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 10(42), 35-50.
MLA
ناصر صدقی بوکانی; دکتر بهناز مهاجران; روحاله باقری مجد. "چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 10, 42, 1394, 35-50.
HARVARD
صدقی بوکانی, ناصر, مهاجران, دکتر بهناز, باقری مجد, روحاله. (1394). 'چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 10(42), pp. 35-50.
VANCOUVER
صدقی بوکانی, ناصر, مهاجران, دکتر بهناز, باقری مجد, روحاله. چالش های آموزش مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1394; 10(42): 35-50.