1
کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی- دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
2
کارشناس آموزش ابتدایی- شاغل در آموزش و پرورش
3
کارشناس ارشد تحقیقاتآموزشی- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه این پژوهشمعلماندورهابتدایی،دوره اول و دوم متوسطهشهرستان چایپاره در استان آذربایجان غربیبود که از این تعداد201معلم(117نفرمردو84نفرزن) به روش نمونهگیری طبقهای انتخابشدند.برای گردآوری دادهها از رضایت شغلی مینه سوتا(MSQ)(1951)، پرسشنامههای راهبردهای آموزشی عظیمپور(1393) و راهبردهای انضباطی عظیمپور(1393) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روشهای آمار استنباطی همبستگی پیرسون و رگرسیونچندگانه گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادرابطه مثبت و تقریبا بالایی بین رضایت شغلی درونی با متغیرهای راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان وجود دارد و رابطه رضایتشغلی بیرونی با متغیر راهبردهای آموزشی غیرمعنادار و با متغیر راهبردهای انضباطی رابطهی کمی دارد. همچنیننتایج نشان داد براساس انواع رضایت شغلی معلمان میتوان بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی را پیشبینی کرد.
سعدی, محمدرضا, جلیلی, سریه, عظیم پور, احسان. (1395). رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 11(46), 21-40.
MLA
محمدرضا سعدی; سریه جلیلی; احسان عظیم پور. "رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 11, 46, 1395, 21-40.
HARVARD
سعدی, محمدرضا, جلیلی, سریه, عظیم پور, احسان. (1395). 'رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 11(46), pp. 21-40.
VANCOUVER
سعدی, محمدرضا, جلیلی, سریه, عظیم پور, احسان. رابطه رضایت شغلی با بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی معلمان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1395; 11(46): 21-40.