• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
شماره شماره 48
شماره شماره 47
شماره شماره 46
شماره شماره 45
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
محمدی پور, محمد. (1395). شاخص‌های روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 11(46), 81-100.
محمد محمدی پور. "شاخص‌های روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی". فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 11, 46, 1395, 81-100.
محمدی پور, محمد. (1395). 'شاخص‌های روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی', فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 11(46), pp. 81-100.
محمدی پور, محمد. شاخص‌های روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 1395; 11(46): 81-100.

شاخص‌های روانسنجی پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی

مقاله 5، دوره 11، شماره 46، بهار 1395، صفحه 81-100  XML اصل مقاله (520.71 K)
نوع مقاله: پژوهشی
نویسنده
محمد محمدی پور
استادیار گروه روانشناسی، واحد قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی، قوچان، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی  عاملی و پایایی "پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی"جنتری ، گابل و ریزا(2002)است. در این راستا پرسشنامه ادراک فعالیت‌های کلاسی بر روی  360 دانشجو(252 دختر و 108 پسر) که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان انتخاب شدند، اجرا شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی‌عاملی از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. همسو با نتایج  جنتری، گابل و ریزا (2002)و کارشکی و همکاران (1388 و 1390) مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضریب آلفای کرانباخ کل آزمون 901/0 ، و در خرده آزمون های آن بین 662/0 تا 91/0 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برارزش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برارزش، مدل را تایید می‌کنند(MR=0/07 RMSEA=0/056, GFI=0/90, AGFI=0/85, CFI=0/91)). بنابراین پرسشنامه می‌تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی ادراک دانشجویان از فعالیت‌های کلاسی باشد.
 
کلیدواژه‌ها
ویژگیهای روانسنجی؛ ادراک فعالیت‌های کلاسی؛ روایی عاملی؛ پایایی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 538
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 301
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.