استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، گروه روانشناسی، آزادشهر، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه خود-نظمدهی و ویژگیهای شخصیتی بود. برای این منظور 500 دانش آموز پایه دوم مقطع متوسطه شهر گنبد کاووس که به صورت خوشهای انتخاب شده بودند، پرسشنامه خود-نظمدهی نوجوانی (مویلانن، 2007) و فرم کوتاه پرسشنامه شخصیتی نئو را پر کردند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل رگرسیون انجام شده نشان داد ویژگیهای وظیفه شناسی، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 28 درصد واریانس خود-نظمدهی کلی (53/0 R=، 28 =، 94/31 F= ،000/0 p=)، ویژگیهای مذکور و رواننژندی، 27 درصد واریانس خود-نظمدهی بلند مدت (52/0R=، 27 = ، 9/28= F ،000/0 p=) و توافقپذیری، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 23درصد واریانس خود-نظمدهی کوتاه مدت (48/0R=، 23 = ، 25/24= F ،000/0 p=) را پیشبینی میکنند. نتایج حاکی از رابطه مثبت بین خودنظم دهی و ویژگیهای شخصیتی است.
گودرزی, حسنیه. (1393). نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم دهی بلند مدت. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(39), 85-104.
MLA
حسنیه گودرزی. "نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم دهی بلند مدت". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9, 39, 1393, 85-104.
HARVARD
گودرزی, حسنیه. (1393). 'نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم دهی بلند مدت', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(39), pp. 85-104.
VANCOUVER
گودرزی, حسنیه. نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم دهی بلند مدت. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1393; 9(39): 85-104.