• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
شماره شماره 52
شماره شماره 51
شماره شماره 50
شماره شماره 49
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
میر کاظمی, مریم, خلخالی, علی. (1396). بررسی وضعیت مثبت گرایی سازمانی در مدارس دولتی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 12(50), 165-180.
مریم میر کاظمی; علی خلخالی. "بررسی وضعیت مثبت گرایی سازمانی در مدارس دولتی". فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 12, 50, 1396, 165-180.
میر کاظمی, مریم, خلخالی, علی. (1396). 'بررسی وضعیت مثبت گرایی سازمانی در مدارس دولتی', فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 12(50), pp. 165-180.
میر کاظمی, مریم, خلخالی, علی. بررسی وضعیت مثبت گرایی سازمانی در مدارس دولتی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه تربیتی, 1396; 12(50): 165-180.

بررسی وضعیت مثبت گرایی سازمانی در مدارس دولتی

مقاله 8، دوره 12، شماره 50، بهار 1396، صفحه 165-180  XML اصل مقاله (137.57 K)
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان
مریم میر کاظمی؛ علی خلخالی
گروه مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
چکیده
پژوهش حاضر درصدد بررسی وضعیت مثبت گرایی سازمانی در ابعاد رهبری مثبت، فرهنگ مثبت، استراتژی مثبت، طراحی مثبت، سرمایه انسانی مثبت در بین مدارس دولتی بود. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی و پیمایشی بود. جامعه پژوهش را  مدارس دولتی شهرستان تنکابن تشکیل می دادند. از طریق همتاسازی 30  مدرسه و به نسبت جمعیت هر مدرسه، مدیران، معاونان و معلمان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند.  ابزار جمع آوری داده ها ، پرسشنامه سنجش میزان مثبت گرایی سازمانی (=0/89α)  بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی و بررسی فرضیه پژوهش از تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج نشان می دهد که اولا مثبت گرایی سازمانی مشاهده شده (20/43) در مدارس مورد مطالعه بسیار پایین تر از حد مورد انتظار (75) است. همچنین فرضیه پژوهش مبنی بر اینکه میزان مثبت گرایی سازمانی هم در وضعیت کلی و هم به تفکیک مولفه های مربوطه، در بین مدارس دولتی مورد مطالعه متفاوت است، به طور معنی داری مورد تایید قرار گرفت.
 
 
کلیدواژه‌ها
کلمات کلیدی: مثبت گرایی سازمانی؛ مدارس دولتی؛ روانشناسی مثبت گرا
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 239
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 146
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.