• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 14 (1398)
دوره دوره 13 (1397)
شماره شماره 56
شماره شماره 55
شماره شماره 54
شماره شماره 53
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
اشرف زاده, شایسته, پورابراهیمی, فاطمه, باران اولادی, صادق, هاشمی زاده, وجیهه السادات, منظری توکلی*, وحید. (1396). اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 13(53), 1-16.
شایسته اشرف زاده; فاطمه پورابراهیمی; صادق باران اولادی; وجیهه السادات هاشمی زاده; وحید منظری توکلی*. "اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 13, 53, 1396, 1-16.
اشرف زاده, شایسته, پورابراهیمی, فاطمه, باران اولادی, صادق, هاشمی زاده, وجیهه السادات, منظری توکلی*, وحید. (1396). 'اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 13(53), pp. 1-16.
اشرف زاده, شایسته, پورابراهیمی, فاطمه, باران اولادی, صادق, هاشمی زاده, وجیهه السادات, منظری توکلی*, وحید. اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 1396; 13(53): 1-16.

اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان

مقاله 1، دوره 13، شماره 53، زمستان 1396، صفحه 1-16  XML اصل مقاله (448.47 K)
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان
شایسته اشرف زاده email 1؛ فاطمه پورابراهیمی2؛ صادق باران اولادی3؛ وجیهه السادات هاشمی زاده4؛ وحید منظری توکلی** 5
1کرمان
2گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
3گروه مشاوره، مشاوره خانواده، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
4گروه روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
5باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد رفسنجان ، دانشگاه آزاد اسلامی، رفسنجان، ایران(نویسنده مسئول) v.manzari@ut.ac.ir
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان انجام شد. طرح این پژوهش نیمه آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پسر مدارس مقطع متوسطه دوره دوم شهر کرمان که توسط مشاوران مدارس به دفتر مشاوره اداره آموزش و پرورش ارجاع داده شدند، تشکیل می دهد که تعداد آنها 110 نفر بود. نمونه مورد بررسی عبارتند از 30 دانش آموز مقطع متوسطه دوره دوم که به صورت روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به دو گروه آزمایش (n=15) و گروه کنترل (n=15) تقسیم شدند. هر دو گروه قبل و بعد از اجرای فرآیند آموزش به پرسشنامه های اضطراب اجتماعی کانور و همکاران (2003) و مقیاس سازگاری اجتماعی کالیفرنیا (1989) پاسخ دادند. تعداد جلسات آموزشی برای گروه آزمایشی 8 جلسه و هر هفته یک جلسه و هر جلسه 90 دقیقه تشکیل شد و گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری میانگین، انحراف استاندارد و تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر اضطراب اجتماعی و سازگاری اجتماعی پسران دبیرستانی شهر کرمان در سطح P<0/01 تأثیر دارد.
کلیدواژه ها: آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش، اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی.
کلیدواژه‌ها
کلیدواژه ها: آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش؛ اضطراب اجتماعی؛ سازگاری اجتماعی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 469
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 536
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.