1
استادیارگروه علوم تربیتی،واحد آزادشهر،دانشگاه آزاد اسلامی،آزادشهر،ایران
2
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
چکیده
با افزایش گرایش دانشگاه ها و دانشجویان به استفاده از امکانات و توانمندی های شبکه های اجتماعی و انتخاب آنها به عنوان یک مکانیسم ارتباطی، به کارگیری این شبکه ها برای توسعه دانش و پژوهش امری ضروری است. هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی نظری ساختارهای جدید دانش در شبکه اجتماعی و بهبود کیفیت آموزش بود. این پژوهش از نوع کیفی بودو با استفاده از روش نظریه داده بنیاد و نمونه گیری هدفمند انجام شد. داده های مورد نیاز این پژوهش در دو بخش مصاحبه و بررسی اسناد جمع آوری شد. در بخش اول از طریق مصاحبه با آن دسته از افرادی که در زمینه شبکه های اجتماعی در آموزش تخصص داشتند و در بخش دوم اسناد و منابع منتشر شده مرتبط با شبکه اجتماعی که در قالب مقاله و کتاب انتشار یافته بودند، به جمع آوری داده ها پرداخته شد. داده های حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شد . نتیجه این پژوهش نشان داد که الگوی ساختارهای جدید دانش در شبکه اجتماعی و بهبود آموزش مستلزم به کارگیری عواملی مانند آموزش تفکر منطقی، قوانین اخلاقی، تجارب مشترک، هویت و تسهیل انطباق و سازگاری می باشد. همجنین این الگو نیازمند بسترها و زمینه های فنی و حمایت تدریجی در آموزش ، ارائه استراتژی ها و راهبردهایی مانند آموزش مهارتهای فنی، ارائه اطلاعات به روز آموزشی وآموزش شیوه های تعامل پیچیده می باشد
صائمی, حسن, فتحی واجارگاه, کورش. (1397). طراحی الگوی نظری ساختارهای جدید دانش درشبکه اجتماعی و بهبود کیفیت آموزش. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 13(54), 61-80.
MLA
حسن صائمی; کورش فتحی واجارگاه. "طراحی الگوی نظری ساختارهای جدید دانش درشبکه اجتماعی و بهبود کیفیت آموزش". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 13, 54, 1397, 61-80.
HARVARD
صائمی, حسن, فتحی واجارگاه, کورش. (1397). 'طراحی الگوی نظری ساختارهای جدید دانش درشبکه اجتماعی و بهبود کیفیت آموزش', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 13(54), pp. 61-80.
VANCOUVER
صائمی, حسن, فتحی واجارگاه, کورش. طراحی الگوی نظری ساختارهای جدید دانش درشبکه اجتماعی و بهبود کیفیت آموزش. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1397; 13(54): 61-80.