1
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
2
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
3
استادیار دانشگاه پیام نور ساری، ساری
چکیده
درجهان پیشرفته و به سرعت متغیر امروز ترکیب فنآوری های الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری و محتوای برنامه درسی آموزش عالی، امری اجتناب ناپذیر است. مطالعه حاضر با بررسی پژوهشها و منابع مکتوب و غیر مکتوب داخلی و خارجی، با هدف معرفی محتوای الکترونیکی و ثأثیر آن در یادگیری پویا، ضمن ارائه مدلها و رویکردهای نوین در تولید محتوای الکترونیکی از قبیل ADDIE,SCORM, P3 ، به طرح چند پرسش در زمینه فرایند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدلP3 و ابزارهای تألیف آن میپردازد. نتایج حاصل در عین این که اثر بخشی محتوای الکترونیکی را در افزایش یادگیری خاطر نشان میکند، به محدودیت عمده آن در پر هزینه بودن فرایند تولید محتوا اشاره مینماید. بر این اساس، نکاتی در مورد تولید محتوای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است.
صفرزاده, مریم, سعدی پور, اسماعیل, ملانیا جلودار, شهرام. (1393). فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(38), 1-22.
MLA
مریم صفرزاده; اسماعیل سعدی پور; شهرام ملانیا جلودار. "فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9, 38, 1393, 1-22.
HARVARD
صفرزاده, مریم, سعدی پور, اسماعیل, ملانیا جلودار, شهرام. (1393). 'فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(38), pp. 1-22.
VANCOUVER
صفرزاده, مریم, سعدی پور, اسماعیل, ملانیا جلودار, شهرام. فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1393; 9(38): 1-22.