1
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه تبریز، عضو گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایران.
2
عضو هیات علمی و دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
چکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان می باشد. در این پژوهش، متغیرهای مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت به عنوان متغیرهای پیش بین و هدفگرایی تبحری به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شدهاند. نمونه تحقیق مشتمل بر 400 دانش آموز دختر سال اول دبیرستانهای گرگان است که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از چندین مقیاس از جمله مجموعه مقیاسهای الگوهای یادگیری سازگار استفاده گردید. بر اساس نتایج این پژوهش متغیرهای مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری رابطه مثبت معنی داری نشان دادند.
دامغانی میرمحله, معصومه, بدری گرگری, رحیم. (1393). بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(40), 69-84.
MLA
معصومه دامغانی میرمحله; رحیم بدری گرگری. "بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9, 40, 1393, 69-84.
HARVARD
دامغانی میرمحله, معصومه, بدری گرگری, رحیم. (1393). 'بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 9(40), pp. 69-84.
VANCOUVER
دامغانی میرمحله, معصومه, بدری گرگری, رحیم. بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1393; 9(40): 69-84.