هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه دلبسـتگی بـه مدرسه است. به همین منظور به طور تصادفی 380دانشآموز دختـر و پسـر از بـین دبیرستانهای سطح شهر مشهد، انتخاب شـدند. بـرای بررسـی پایـایی پرسشـنامه از ضریب آلفای کرانبـاخ و بـرای تعیـین روایـی عـاملی آن از تحلیـل عـاملی اکتشـافی و تأییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش موتون و همکاران ) (1996مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضـرایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاسهای آن بین 0/80تـا 0/83اسـت. همچنـین نتـایج تحلیـل عاملی اکتشافی و تاییدی مؤید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابـل قبـولی بـا دادهها دارد و کلیه شاخصهای نیکویی برازش، مدل را تایید مـیکننـد. بنـابراین، ایـن پرسشنامه میتواند ابزار مناسبی برای ارزیـابی دلبسـتگی دانـشآمـوزان بـه مدرسـه باشد
پژوهنده, علی, فرزاد, ولی االله, کدیور, پروین. (1390). بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 6(27), 9-34.
MLA
علی پژوهنده; ولی االله فرزاد; پروین کدیور. "بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 6, 27, 1390, 9-34.
HARVARD
پژوهنده, علی, فرزاد, ولی االله, کدیور, پروین. (1390). 'بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 6(27), pp. 9-34.
VANCOUVER
پژوهنده, علی, فرزاد, ولی االله, کدیور, پروین. بررسی شاخصهای روان سنجی پرسشنامه دلبستگی به مدرسه. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1390; 6(27): 9-34.