1
استادیار، علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد رودهن، رودهن، ایران
2
دانشجو دکترا، علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد رودهن، رودهن، ایران
چکیده
پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل پیشبینی عملکرد تیمی مبتنی بر مؤلفههای یادگیری تیمی، رهبری تحولگرا و انعکاس گری تیمی انجام پذیرفت. روش تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نوع داده (کمی) بود. همچنین این پژوهش ازلحاظ گردآوری دادهها، از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی بود. جامعۀ آماری شامل، کلیه کارکنان وزارت آموزشوپرورش در کل کشور به تعداد 1700 نفر بود. برای تعیین حجم نمونه، از روش کوکران استفاده شد و تعداد 313 نفر بهعنوان نمونه به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. گردآوری دادهها به دو روش اسنادی و میدانی(پرسشنامه استاندارد و محقق ساخته) انجام پذیرفت. در تحقیق کنونی، به منظور تعیین روایی پرسشنامه از روایی ظاهری ، محتوایی و سازه استفاده شد و برای تعیین پایایی،از آلفای کرونباخ(عملکرد تیمی، 75/0،یادگیری تیمی، 81/0، رهبری تحولگرا، 79/0، و انعکاس گری تیمی، 87/0) و پایایی ترکیبی استفادهشده که همگی مورد تائید قرار گرفتند. برای تحلیل دادهها، از آزمونهای الگو یابی معادلات ساختاری و آزمون t تک گروهی استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفههای یادگیری تیمی، رهبری تحولگرا، انعکاس گری تیمی ، عوامل پیشبینی کننده عملکرد تیمی میباشند.
ایمانی, محمدنقی, قربان, فاطمه, حنیفی, فریبا. (1400). ارائه مدل پیش بینی عملکرد تیمی مبتنی بر مولفه های یادگیری تیمی، رهبری تحولگرا و انعکاسگری تیمی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 16(66), 1-20.
MLA
محمدنقی ایمانی; فاطمه قربان; فریبا حنیفی. "ارائه مدل پیش بینی عملکرد تیمی مبتنی بر مولفه های یادگیری تیمی، رهبری تحولگرا و انعکاسگری تیمی". فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 16, 66, 1400, 1-20.
HARVARD
ایمانی, محمدنقی, قربان, فاطمه, حنیفی, فریبا. (1400). 'ارائه مدل پیش بینی عملکرد تیمی مبتنی بر مولفه های یادگیری تیمی، رهبری تحولگرا و انعکاسگری تیمی', فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 16(66), pp. 1-20.
VANCOUVER
ایمانی, محمدنقی, قربان, فاطمه, حنیفی, فریبا. ارائه مدل پیش بینی عملکرد تیمی مبتنی بر مولفه های یادگیری تیمی، رهبری تحولگرا و انعکاسگری تیمی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
دانشگاه آزاد واحد بجنورد, 1400; 16(66): 1-20.